Az utolsó vágy
Az ablak alatt áll
Túlélte az éjszakát,
Az utolsó vágy
Egy cigarettára gyújt
És egy pocsolyában
Megnézi magát...


Keressé'

2011. március 17., csütörtök

táncról-és másról is.ha jut rá idő

Nem tudom,hogy ez honnan,csak eszembe jutott.Ígértem már régebben, hogy mesélek róla,most jött el az ideje.
Általános iskola óta,egészen gimi elsőig táncoltam(komolyan);másodikban,haramdikban edzésekre jártam csak.
Társastánc, a SZILVER TSE-nél.
Imádtam. Tényleg. Minden egyes percét. A versenyek előtti ki-tudja-hány-órás próbákat, a hétvégi formációkat, a fellépéseket, a versenyeket, a hangulatot.A ruhákat,a zenét.
Mikor kivezet a párod a parkettre, mindenki téged néz, elindul a zene, már mozog is a csípőd, nézed a partnert, egyszerre kezditek el az ezerszer begyakorolt sorokat, nevettek(alapszabály egyébként)minden mozdulatodból süt valami érzelem,attól függően mit táncolsz.
A samba ismerkedős,tekergős,a cha-cha-cha gyors,incselkedő, a rumba buja és lassú,a jive pattogós,és lendületes, a tangó (!!!) temperamentumos,a legérzelmesebb szerintem,a paso doble látványos, az angol és a bécsi keringő elegáns, (én jobban kedvelem a bécsit), a quick step pedig...vicces.Tényleg. Dobálod a lábad, ugrálsz, standard tartásban, a lábad nagyjából a fejed tetejéig lendül,a hosszú ruhában.
A kedvenceim a samba és a tangó voltak. Azóta is szívesen táncolok,ha lehetőség van rá. Most találtam magamnak egy ügyes partnert,edzés-féléket tartunk néha,a suli tánctermében.
A hangulat pedig egészen különleges. Mind a közösségé, mind a programoké.
Verseny előtt kb. 2 órával kellett ott lennünk, hajat elegáns kontyba csavarni, erős-hivalkodó sminket készíteni. Néha elég viccesen sikerült eltakarítani a műveket. A konyt nagyon szoros, hajhálós, egy flakon hajlakk mindig elment egy versenyre. A smink pedig-mivel a közönség messzebb ül, semmi nem látszik egy egyszerű "maszkból"-ezért kell a feltűnő. Fekete ruhához fekete (saját tapasztalat)-a saját édesanyám elment mellettem,nem ismert meg. Semmiképp sem csúnya, csak nem hétköznapi.
De a legjobb tényleg maga a tánc. Amikor nincs más csak te,és a párod. Amikor nem gondolsz semmire, csak figyelsz a fiúra, sasszézol,spárgázol, keresztezel,hajolsz,nyitsz,tolsz, tartod magad.
Ennél jobb érzés kevés van...Mondom,kevés.



Leszállok a földre:
Szombaton is iskola,pénteken kettőtől nem tudom meddig próba,össze kell raknunk teljesen a darabot,gáz,ha a gálán lebőgünk. Táncsaknem!
Vasárnap vissza Szentes,szokás szerint Filmklub (a tanárok hoznak be minden második vasárnap egy-egy filmet,amit megnézünk,utána pedig beszélünk róla.),hétfőn pedig taposómalom. Még talán ötször.
Írogatom lassan a képeket, csak fantázia nincs hozzá. Nem szeretem az idézeteket,inkább valami személyeset írok.
Volt már olyanotok,hogy egyes szavak különböző szituációkban rosszul esnek,vagy rosszul hangzanak? Igen?Nem?Nekem volt.Vagyis van.Vagyis volt. Vagymivan?!
A köszönöm például néha igen rusnyán hangzik.
Ablak becsuk,függöny össze,villany lekapcs.
Másról nem most,talán sosem,vagy holnap.Esetleg holnapután.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése